fbpx
  1. Nem egy adott terméket akar eladni, hanem a Te igényeidet kiszolgálni. Ezért sokat kérdez, akár bizalmasat is, nem azért, mert kíváncsi, hanem mert akkor tud olyan ajánlatot adni, ami tényleg Neked szól!
  1. Vannak kérdések, amiben egyértelmű és gyors választ tud adni, de bevállalja azt is, ha valamit nem tud egyből. Ez a szakma eléggé sokrétű és szerintem nem is lehet egyből mindenre tudni a választ.
  1. Ha alkuszhoz fordulsz, nem baj, ha két fordulóban tárgyal. Azért alkusz, hogy először felmérje az igényeidet és utána adjon számodra megfelelő ajánlatot. Mivel számtalan biztosító van, nem biztos, hogy elsőre tudja a tökéletes választ. Persze vannak rutinosak, akik az évek tapasztalataiból egyből rávágják, hogy mi a legjobb, de inkább alaposnak gondold és ne hozzá nem értőnek, ha csak a második találkozásnál ad ajánlatot a tanácsadó számodra.
  1. Az se jelentsen gondot, ha kezdő az üzletkötő. Egy megbízható kezdő is kellő alapossággal jár el, mert mindenkinek fontos, de egy kezdőnek pláne, hogy jó hírét vigyék és ajánlják másnak is. Ezt csak úgy teheti meg, ha maximális tudatossággal, utánajárással szolgál ki egy ügyfelet, és annyi tudást tesz le az asztalra így, mint egy régi, rutinos kolléga.
  1. Nem tukmál– nem azt mondom, hogy nem kezeli a kifogásaidat, de elfogad nemleges választ is. Általában az ügyfelek rémálma egy biztosítási üzletkötő, mert ő tuti nem akar hazamenni úgy, hogy nem kötött semmit.
  1. Nem ért mindenhez, de törekszik rá, hogy ha igény van valami olyanra, amiben ő nem magabiztos, mégis ő szolgáljon ki, természetesen a témának utánajárva. Sőt, akár van olyan bevállalós, hogy átadjon másnak ebben az ügyletben, ha nagyon nem az asztala a téma.  Speciel nekem hétről hétre megírni egy-egy cikket, ráadásul tömören (na ez nem mindig sikerül), nem egyszerű, de azokban a tárgykörökben, amikben nem vagyok 100%-osan otthon, sokat olvasok és szakmai lektorálást kérek az alkusz cégek vezetőitől is.
  1. Elmagyarázza a szakszavakat-lefordítja, közérthetővé, fogyaszthatóvá teszi Neked a biztosító nyelvezetét, hogy Te is értsd mit írsz alá.
  1. Elmond több infót, mint amit eredetileg tudsz. Elmondja a kérdéseidre adott válaszok alapján, hogy milyen kockázatokra érdemes még biztosítást kötnöd, amiről talán lehet, hogy nem is hallottál még.  Például tudtad, hogy van mobileszköz biztosítás évi pár ezer forintért, nem nagy önrésszel újonnan vásárolt laptopra, telefonra, tabletre; vagy évi 11 000 Ft-ért tudsz egy klassz egészségügyi csomagot kötni lakásbiztosítás mellé, amivel magán úton évi 250 000 Ft értékben MRI, CT, PET CT, Cardio CT, 24 órás orvosi call center vehető igénybe, ráadásul életkori megkötés nélkül?
  1. Nem kritizálja a konkurenciát. Aki nem végzi jól a munkáját, az ügyfél nélkül marad. Nem egy példaértékű hozzáállás a szakmabelieken csámcsogni. Sokkal több ember van biztosítási védelem nélkül, mint ahány üzletkötő van, így ennek nem érzem létjogosultságát. Illetve, ha olyat szid az üzletkötő, akivel előzőleg kötötted a biztosítást, Téged is minősít, hiszen az a Te korábbi döntésed volt.
  1. Fontos, hogy alkusz legyen, azaz több biztosítóval, vagy bankkal álljon kapcsolatban? Alkusz vagyok, de szerintem nem ez a leglényegesebb szempont. Egy alkusznak nyilván több lehetősége van a kínálatok és ajánlatok vonatokozásában, de ne csak ez döntsön, hanem a fenti érvek együttesen!